My Settings

Select your browsing options below

My Country
My Currency
My Language
Cancel
 
View your basket
Login to your account




Register > Forgotten? >
United Kingdom Flag
£ GBP
Language
English

Returns

 

Hos CycleStore vill vi att dina returer ska skötas så smidigt som möjligt.

12 månaders returrätt

Vi gläder oss åt att kunna erbjuda 12 månaders returrätt!

Varför?

Vi är medvetna om att folk vill göra fynd, köpa produkter som inte är i säsong, och kanske inte kommer att använda dem på flera månader eller att man köper en present till någon och den inte blir öppnad på en månad eller två.

Så om du köper ett lätt underställ eller en termiskt fodrad tröja under sommarmånaderna och inte tar fram dem ur lådan förrän till vintern och upptäcker att du vill ha någonting annat. Då får du full återbetalning från oss. Allt vi kräver är att varorna skickas tillbaka till oss i originalförpackning i samma, oanvända, skick som när du fick dem.

Känn dig trygg med ditt köp

Om du inte är helt nöjd med en produkt kan du returnera den till oss, så länge inte produkten har använts tar vi med glädje emot den mot full återbetalning.

  • Alla produkter ska vara i originalförpackning och med tillverkarens etiketter fortfarande fastsatta.
  • Vid returer av kläder ska ursprungliga hygienskydd, om sådana finns, fortfarande vara fastsatta.

Vi förbehåller oss rätten att neka returer som inte uppfyller kraven i vår Returpolicy och vi kan komma att begära att du betalar fraktavgift för att skicka tillbaka sådana produkter till dig. Vår Returpolicy påverkar inte dina lagstadgade rättigheter i övrigt.

Det kan ta upp till 7 dagar för oss att ta emot din retur, beroende på vilken speditör du använder. När vi tagit emot din produkt kommer vi dock att inspektera produkten och hantera din förfrågan inom 24 timmar. Återbetalning kommer automatiskt att ske genom samma betalningsmetod som du använde när du gjorde ditt köp. Så fort vi har hanterat din retur kommer vårt team att skicka en bekräftelse via e-mail till dig. Om du, mot förmodan, inte skulle få något e-mail inom 10 dagar, efter att du skickat ditt paket till oss, vänligen kontakta vår kundservice.

Om en produkt returneras p.g.a. att det är något fel på den (skada, defekt, fel produkt m.m.) kommer vi att betala för returfrakt enligt standardalternativ.

Skulle du av någon anledning vilja lämna tillbaka en cykel måste du själv arrangera returfrakt och du har ansvaret för cykeln under leveransen. Vänligen kontakta oss om du har vidare frågor.

Om ditt köp inte motsvarar dina förväntningar (storlek m.m.) och du vill byta ut en produkt så är det enklaste och snabbaste att du gör en ny beställning av rätt produkt och returnerar den gamla för full återbetalning.

ÉCHANGE
Si votre achat ne correspond pas totalement à ce à quoi vous vous attendiez (taille etc) et que vous souhaitiez échanger un article, la chose la plus simple et la plus rapide à faire serait de refaire une nouvelle commande pour votre nouvel article et de nous renvoyer l'ancien article pour remboursement intégral.

GARANTI
Vänligen kontakta oss innan du lämnar tillbaka produkter som har garanti. Ibland kan vårt team lösa ditt problem utan onödiga förseningar.

SOLGLASÖGON

  • Solglasögon måste skickas tillbaka i nyskick (inklusive allt förpackningsmaterial). Skickar du tillbaka solglasögon med fingeravtryck eller andra fettfläckar kan du komma att debiteras en rengöringsavgift.
  • Solglasögon som returneras utan förpackning eller med repor och andra tecken på att de använts kommet inte att accepteras.

Vi kommer under inga förutsättningar att acceptera returer om inte en ifylld returblankett skickats med.

Vänligen notera att denna överenskommelse inte inkluderar förgängliga produkter som energi-mat, drickor och andra tillskott.

Services
Help
Social
About Cyclestore
Sign up for Cyclestore news